onsdag 7 maj 2014

Dagens klänning

Dagens klänning är en röd klänning med trekvartsärm. En klänning med ärm är något av det snyggaste jag vet. Man blir mer klädd och på något sett så ser det lite mer exklusivt ut, jag vet inte riktigt varför, men på något sätt så tilltalar det mig. Jag har dock svårt att hitta snygga klänningar med ärm som inte är partyklänningar med spetsärmar eller öppen rygg. Därför var jag så glad när jag hittade denna klänningen för ett år sedan på rea, så glad så jag klickade hem den både i rött och blått. För denna klänning är en väldigt bra vardagsklänning och är skuren med en empirskärning som gör att man kan känna sig bekväm och slipper hålla in magen. För att markera midjan lite mer och för att kontrastera lite så har jag bytt ut det band som följde med klänningen med ett skärp istället. Detta är ett av mina favoritskärp och det känns så härligt med en rosett och med en pärla och bijouteristen som hänger ned från rosetten. Det gör att hela klänningen sticker ut lite mer från mängden. Så dagens klänning blev ett säkert kort, den fina röda med ett skärp, båda fyndade på H&M.


1 kommentar:

  1. så bra, tack så mycket för att du delade artikeln. Tja, jag vill dela den med min sociala nätverk....yoyo maggördel efter graviditet

    SvaraRadera