fredag 16 maj 2014

Det blev en sväng på stan

Min syster ringde mig innan idag, hon skulle också ned på stan, så vi slog följe. Vi var i lite småbutiker och kollade runt, då Julia skulle titta lite på grejer till sin nya lägenhet. Vi var ute och hämtade lite paket, då hon hade beställt en sängkappa. Sedan var vi ute och kollade lite på bikinis, då Julia ville ha en ny, men det fanns inga som riktigt föll oss i smaken, så hon får leta vidare. Vi gick en runda till röda korset, jag hittade en jättefin spegel, som så klart inte var till salu. Och Julia hittade en cool robot som inte heller var till salu, så det var lite segt...
Sen var jag också och fixade ett nytt leg, vilket var lite tråkigt då kvinnan i receptionen var så himla sur. Det drar verkligen ner helhetsintrycket, jag försökte lätta upp stämningen lite och småprata, med det var inte hon särskilt intresserad av. Det är något jag har funderar över lite, för har man ett serviceyrke, då tycker jag verkligen att man ska vara trevlig och lite pratig, utan att vara för påträngande eller överväldigande. Man får ju känna av stämningen lite, för vissa personer som de hjälper, är kanske väldigt ensamma, då är det verkligen viktigt att den personen blir sedd, då det kan göra hela dennes dag. Så bristen på trevlighet var som sagt lite tråkig. Fotot blev iallafall mycket bättre än det förra, även om det inte blev så bra, men jag hade ju lärt mig av mina senaste misstag, för ett sådant fotot kommer jag aldrig att göra om.

Nu har jag precis ätit lite yoghurt och nu ska jag plugga lite, inte för att det är särskilt kul, utan för att jag måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar