lördag 10 maj 2014

DIY tavla

Mitt och sambons sovrumsvägg behövdes piggas upp, vilket gjorde att en idé föddes inom mig. Vi bor i en hyresrätt vilket tyvärr gör att vi inte får tapetsera i vår lägenhet, men jag ville ändå få upp lite färg på väggen, vilket betydde att vi behövde en större tavla med färg och något snyggt motiv. Den jakten blev dock fruktlös, då jag och sambon inte alls har samma preferenser på vad en snygg tavla är. Vi hittade dock ett snyggt tyg och kom fram till att vi både kunde bli nöjda av att få upp det på väggen. Hur jag gjorde? Jo jag gick till ett byggvaruhus och köpte en stor frigolitplatta, eller cellplast som de kallar det där. Det är en vanlig stor frigolitplatta som man vanligtvis använder för att isolera med. Därefter tog jag och klippte till tyget, och spände sedan upp det på frigolitplattan med hjälp av häftstift. I och med att tyget sattes upp på en frigolitskiva så väger inte denna tygtavla något, så när det kom till monteringen så spikades två tunna spikar in i väggen och sedan tryckte jag bara på "tavlan", där har den nu suttit i ett år, och färgklicken på väggen gör sovrummet betydligt mer hemtrevligt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar