torsdag 8 maj 2014

Fina plåtburkar

När jag flyttade hemifrån bestämde jag mig för att allt i mitt skafferi  skulle vara i fina plåtburkar istället för i tråkiga risförpackningar eller tråkiga mjölpaket. Det är något jag har hållit fast vid och idag så finns det både den ena och andra skatten där inne, allt från kakburkar till kaffebrukar. Ett förvara i plåtbrukar är inte bara snyggt, det är också bra i ett hälsotänk då många plastförpackningar och plastbehållare kan ge ifrån sig gifter som kan gå in i livsmedlet, vilket gör att plåtburkar är betydligt bättre i en hälsosynpunkt. Det var inget som jag var medveten om i början av mitt plåtburksletande, men det visade sig också att det var bättre.




Några av mina fina burkar. De översta har jag fått i present men är från Tala. 
Burken i mitten är en present från min pappa inhandlad i Bryssel. På nedersta bilden är de 
två på kanterna från TGR och den i mitten från iittala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar