lördag 10 maj 2014

Lördagsläsning

Jag började morgonen med att ligga kvar i sängen lite extra länge, bara för att jag kunde och läste lite i en bok av en av mina favoritförfattare, nämligen Janet Evanovich. Hon har gjort en bokserie som handlar om prisjägaren Stefanie Plum och hennes galna liv. Det är en härlig blandning av relationer, komiska situationer och spännande fall att läsa, med andra ord riktig chicklitt. Jag har läst denna bokserie från och till i flera år nu och även om jag ibland pausar mellan böckerna så tycker jag alltid att det är väldigt underhållande. Från början så läste jag de svenska översättningarna, men ju fler delar det kom, desto svårare var det att få tag på översatta böcker, eller bristen på tålamod att vänta. Därför har jag de senaste två åren läst böckerna på engelska istället, vilket inte är särskilt makabert i sig, då hälften av alla böcker jag läser är på engelska, men det är en annan historia. Hur som helst så tycker jag att om man har lite tid över och är sugen på att läsa en bra eller flera bra böcker, då rekommenderar jag denna bokserie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar